הקדמה: מהי אקנה וכיצד משיגים אותה?

אקנה היא מצב עור שכיח המשפיע על העור על ידי ייצור פצעונים, נקודות שחורות ונקודות לבנות.

אקנה נגרמת על ידי שילוב של גורמים גנטיים, הורמונים וחיידקים על פני העור. החיידקים מייצרים חומר בשם סבום שחוסם את הנקבוביות בעור שלך. זה מוביל לאקנה כאשר הוא סותם את הנקבוביות וגורם לזיהום.
למידע אודות שיטות טיפול באקנה באפשרותך לבקר ב- shirzana.co.il

ישנם טיפולים רבים לאקנה זמינים ללא מרשם או באמצעות תרופות מרשם. הטיפול הנפוץ ביותר הוא בנזואיל פרוקסיד אשר הורג את החיידקים על העור שלך שגורמים לאקנה לצמוח. ניתן ליישם טיפולים אלו באופן מקומי או ליטול דרך הפה ככדורים או כמוסות.

אקנה היא מצב עור כרוני המשפיע על הפנים, הצוואר, החזה והגב.

אקנה נגרמת על ידי חיידקים שסותמים את הנקבוביות בעור. חיידקים אלו מייצרים חומרי פסולת הנקראים חומצות שומן אשר מגרים את העור וגורמים לדלקת.

מגוון גורמים יכולים לגרום לאקנה כולל גנטיקה, תזונה ומתח.

הקדמה: מהי אקנה

אקנה היא מצב עור הגורם להיווצרות פצעונים על הפנים, הצוואר, החזה, הגב והכתפיים. אקנה נגרמת מבלוטות שמן בעור שנסתמות מלכלוך וחיידקים.

ניתן לטפל באקנה על ידי:

– שטיפת פנים במים וסבון

– יישום טיפולי אקנה המכילים בנזואיל פרוקסיד או חומצה סליצילית

– שימוש בטיפולים מקומיים כגון רטינואידים

– נטילת תרופות דרך הפה כגון אנטיביוטיקה או איזוטרטינואין (Accutane)

אקנה היא מחלת עור המשפיעה על בני נוער ומבוגרים כאחד. זה גורם לכתמים אדומים, נפוחים וכואבים על הפנים, הצוואר, החזה, הגב והכתפיים. אקנה אינו מדבק.

ישנם טיפולים רבים ושונים עבור אקנה. הנפוצות שבהן הן תרופות מקומיות כגון בנזואיל פרוקסיד וחומצה סליצילית. הרופא שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה דרך הפה כדי לסייע במניעת התפרצויות אקנה או כדי להפחית את חומרת התפרצות קיימת.

טיפול באקנה יכול להיות תהליך ארוך, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות בינתיים כדי להקל על הסימפטומים שלך:

– שמור על ניקיון העור שלך על ידי שטיפתו פעמיים ביום עם תכשיר ניקוי עדין

– הימנע מקרצוף חריף שעלול לגרות את העור

– הימנע מלגעת או להרים אותך

איך מסכת אקנה יכולה לעזור?

אקנה הוא מצב המשפיע על אנשים רבים. זה יכול להיגרם ממספר גורמים כולל מתח, הורמונים וגנטיקה. אקנה יכולה להיגרם גם ממחלות עור כמו רוזציאה, אקזמה או פסוריאזיס.

מסכת אקנה היא דרך יעילה לטיפול באקנה מכיוון שהיא עוזרת להפחית את ייצור החלב בעור. סבום הוא השמן שגורם להתפרצויות ולסתימת נקבוביות. התכונות האנטי דלקתיות של המסכה מסייעות להרגעת דלקות ואדמומיות בעור אשר מסייעות בהפחתת דלקת בפצעי אקנה.

יש להשאיר מסיכת אקנה לפחות 20 דקות לפני השטיפה במים חמים. חשוב לא לקרצף או לשטוף מהר מדי כי זה יכול לגרום לגירוי שיגרום לעור שלך להחמיר!

מסכת אקנה יכולה לעזור במצבי עור רבים. זה יכול לשמש לטיפול באקנה, עור יבש ופצעונים.

חשוב לבחור את סוג המסכה המתאים למצב העור שלך.

מסכות פנים לעור רגיש ופצעונים נועדו להרגיע את העור ולהפחית אדמומיות הנגרמת על ידי התפרצויות אקנה. הם גם עוזרים לשמור על הנקבוביות נקיות על ידי הסרת עודפי שמן מהפנים.

מסכות פנים לפצעונים יש למרוח בלילה לפני השינה מכיוון שיש בהן מרכיבים הפועלים למשך הלילה כדי לרפא כתמים ולהפחית דלקות.

יש להשתמש במסכת פנים לעור יבש בבוקר מכיוון שהיא מכילה מרכיבים שילחצו את העור לאורך כל היום, מה שיהפוך אותו לעמיד יותר בפני גורמי סביבה כמו זיהום, רוח, מזג אוויר קר וכו'.

מהו הניקוי/פילינג הטוב ביותר נגד אקנה?

תכשיר הניקוי הטוב ביותר נגד אקנה הוא זה שמתאים לסוג העור שלך. ישנם סוגים רבים של חומרי ניקוי לאקנה זמינים בשוק, אך חשוב לדעת איזה מהם מתאים לך.

לחלק מהאנשים יש עור רגיש ואינם יכולים להשתמש בשום סוג של תכשיר ניקוי. אחרים יכולים להשתמש במגוון מהם. חשוב לדעת מה העור שלך צריך לפני רכישת משהו.

תכשיר הניקוי הטוב ביותר נגד אקנה הוא כזה שמתאים לסוג העור שלך. אם יש לך עור שמן, כדאי להשתמש בתכשיר ניקוי על בסיס ג'ל ואם יש לך עור יבש, תכשיר ניקוי על בסיס קרם.

ישנם סוגים רבים של טיפולי אקנה זמינים בשוק. אתה יכול לבחור בין תרופות ללא מרשם או מרשם, קרמים מקומיים או טיפולי לייזר בין היתר. הביקורות הטובות ביותר על פילינג הן אלו שהן טבעיות ואינן מכילות כימיקלים קשים.