הם עשויים להתפתות להשתמש בסיגריות אלקטרוניות (סיגריות אלקטרוניות, עט vape ומכשירי vaping אחרים) כדי להקל על המעבר מסיגריות מסורתיות ללא עישון. עם זאת, חשוב להפסיק את השימוש במוצרי טבק (כולל סיגריות אלקטרוניות) בהקדם האפשרי על מנת להפחית את הסיכונים הבריאותיים ולמנוע תלות בניקוטין. רק כשהפסקת לעשן תוכל ליהנות באופן מלא מהיתרונות של אידוי.

הרבה נוזלי אלקטרוני מכילים ניקוטין

הידוע בתכונותיו הממכרות החזקות (41), וחלק ממשתמשי הסיגריות האלקטרוניות הפסיקו לעשן מסורתי כדי להימנע מהפסקת עישון. ההשפעות הבריאותיות של סיגריות אלקטרוניות עדיין אינן ודאיות (11), אך הן עלולות להזיק פחות מטבק. שימוש כפול בסיגריות וסיגריות אלקטרוניות עלול לגרום לסיכונים בריאותיים משמעותיים ועישון כל כמות סיגריות רגילות עלול להזיק.

מחקר בשיתוף עם NHS Stop Smoking Service מצא שבקבוצה של מעשנים שמנסים להפסיק לעשן

18% ממשתמשי הסיגריה האלקטרונית מפסיקים לאחר שנה לעומת 99% ממשתמשי NRT המסורתיים. מחקר קליני גדול שפורסם בבריטניה בשנת 2019, מצא כי אנשים שמשתמשים בסיגריות אלקטרוניות להפסקת עישון, בשילוב עם תמיכה אישית של מומחים, נוטים יותר להצליח מאשר אנשים שמשתמשים בתחליפי ניקוטין אחרים כגון טלאים ומסטיק. האפשרות לאדות סיגריות אלקטרוניות נטולות ניקוטין הובילה לכך שמוצרים אלה מותגים ככלי להפסקת עישון (2, 6, 7).

אדי סיגריות אלקטרוניות נחשב למסוכן יותר מעשן סיגריות

וישנן הוכחות הולכות וגוברות שאדים עלולים לחשוף את הצרכנים לחומרים מסרטנים. הבטיחות וההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של שימוש בסיגריות אלקטרוניות ומוצרי אדים אחרים אינן ידועות. Vaping עשוי להיות לא יעיל כמו תחליפי ניקוטין מוסדרים, וכרגיל, יש להקפיד בזהירות בעת הפסקת עישון.

אידוי כולל שאיפת אירוסולים המכילים מספר כימיקלים

כולל ניקוטין וחומרי טעם, מסיגריה אלקטרונית או מכשיר אחר. מכשירי אדים, המכונים גם סיגריות אלקטרוניות, וופורייזרים או מערכות אספקת ניקוטין אלקטרוניות, הם מכשירים המונעים באמצעות סוללה המאפשרים לאנשים לשאוף אירוסולים המכילים ניקוטין אך לא חומרי טעם או כימיקלים אחרים. בעוד שסיגריות אלקטרוניות אינן פולטות עשן כמו סיגריות טבק, הן חושפות אנשים לאדי אירוסול פסיביים שעלולים להכיל חומרים שעלולים להזיק.

סיגריות אלקטרוניות ידועות גם בשמות רבים אחרים

כולל סיגריות אלקטרוניות, מערכות ניפוח ניקוטין אלקטרוניות, מערכות ניפוח ניקוטין קצה-אלטרנטיביות, נרגילות, אופנות, עטים, מכשירי אידוי ומערכות אדים. סיגריות אלקטרוניות, Juuls ו- Vape Pens משתמשות בסוללות לחימום תרסיס נוזלי מיוחד שהמשתמש יכול לשאוף. סיגריות אלקטרוניות, הידועות גם בשם vaping או סיגריות אלקטרוניות יכולות להזיק פחות מסיגריות ולעזור לך להפסיק לעשן לתמיד.

סיגריות אלקטרוניות (סיגריות אלקטרוניות) והתקני אדים אחרים הינם מחסניות מלאות בנוזל המכיל ניקוטין

טעם וכימיקלים. אדי הנוזלים מכילים חלק מהכימיקלים המזיקים המצויים בעשן הסיגריות, אך ברמה נמוכה בהרבה. תערובת הניקוטין המשמשת בתרמילים כמו Lush, Ice ו- HQD היא גם הרבה פחות בהשוואה לסיגריות קונבנציונאליות.

יש אנשים שמאמינים שסיגריות אלקטרוניות יכולות לעזור להפחית את ההתמכרות לניקוטין אם ינסו להפסיק לעשן

חלק מהאנשים המתאדים ממשיכים לעשן סיגריות באופן קבוע, למרות הרצון העז להפסיק לעשן. גרוע מכך, לדברי בלהה, הוא שלמשתמשי סיגריות אלקטרוניות רבות יש יותר ניקוטין ממה שהם מקבלים ממוצרי טבק מכיוון שאתה יכול לקנות מחסניות חזקות במיוחד עם ריכוזי ניקוטין גבוהים יותר, אתה יכול להגדיל את המתח של הסיגריה האלקטרונית לצריכת ניקוטין בכבדות רבה יותר. , וחלק מהמחקרים מצביעים על כך שחלקם ממכרים יותר מהרואין או קוקאין.

בנוסף להשפעות בריאותיות לא ידועות

אינדיקציות מוקדמות מצביעות על כך ש- vaping יכול לשמש מוצר היכרות לילדים ובני נוער שבהמשך משתמשים במוצרי ניקוטין אחרים, כולל סיגריות, הידועות כגורמות למחלות ומוות בטרם עת. מחקרים קודמים הראו שלמתבגרים שמשתמשים בסיגריות אלקטרוניות יש סיכון גבוה יותר לעשן סיגריות בעתיד 4. כמה מחקרים התאימו עישון סיגריות אלקטרוני להתקדמות של עישון סיגריות בפועל 5. מחקרים מסוימים מצביעים על כך שאידוי ניקוטין עשוי לקדם עישון סיגריות בקרב מתבגרים. רוב משתמשי הסיגריה האלקטרונית הצעירים מעולם לא עישנו, אך 66% ומיעוט ניכר מאלו שמעשנים באופן קבוע אומרים כי סיגריות אלקטרוניות עשויות להוות נקודת מוצא לשימוש בניקוטין.

בעקבות האפשרות להתמכרות לניקוטין

השימוש בסיגריות אלקטרוניות מדאיג במיוחד ילדים ומתבגרים שהחלו לעשן. מודל הזרז מציע כי אידוי יכול להגביר את עישון הקטינים ולרגיש אותם לצריכת ניקוטין וסוגי ניקוטין נעימים יותר מהתכונות השליליות של סיגריות רגילות. היכרות מוגברת זו עם ניקוטין עלולה להוביל להערכה מחודשת של סיגריות אלקטרוניות כמעבר אפשרי לעישון טבק.

מחקר משנת 2018 שפורסם על ידי מיילדות וגינקולוגיה מצא כי נשים בהריון עברו מסיגריות טבק לאידוי כיוון שסיגריות אלקטרוניות משווקות כבטוחות יותר מעישון ובעלות רישום בטיחותי

חוקרים מצאו כי כמות הניקוטין הנצרכת בעת עישון סיגריות דומה לכמות הצריכה של סיגריות אלקטרוניות. אידוי יכול לעזור לך להפסיק לעשן מכיוון שהוא עונה על הרבה מההרגלים הגופניים והתשוקות שאתה מפתח ומממש אחרי חודשים או שנים של עישון סיגריות מסורתיות.

סיגריות אלקטרוניות ומכשירי אידוי תמיד יעלו יותר מהסיגריות המסורתיות

אך בהתחשב ביתרונות הבריאותיים הנוספים ובאופן השוואת הסיגריות האלקטרוניות, נטישת עישון מסורתית תהיה החלטה קלה הרבה יותר. יש לציין כי vaping נושאת את עלות העישון מראש, מכיוון שאתה צריך לרכוש את הסיגריה האלקטרונית שלך ואביזרים, אבל אם אתה מתחיל לעשן ברציפות זה זול משמעותית מעישון סיגריות טבק. לאידוף יש יתרונות רבים, ואחד מהם הוא שעטים לאידוי חד פעמי הופכים לאחת החלופות הטובות ביותר לאנשים שרוצים להפסיק לעשן סיגריות מזיקות.